Blogger Layouts

Tuesday, October 20, 2009

..akU masIh DIs!ni..

hari nie adalah bersamaan 20 hb october tahun 2009..ak masih disini berpijAK di atas sebuah bumi yang terletak jauh dari kampung halaman aku...jauh dari ayahbonda tercinter..yang penting ak disebuah negara tnh tumpah darah ku sendiri..sebuah negara yang ak cinter..sebuah tempat yang aman,bebas,serta jauh dari segala kekejaman..ak bersyukur dengan semua ini..alhamdulliah ak dlahirkan dari sebuah keluarga yg blatar belakng kan keislaman dan jauh dari sbarang kejahatan..ckup sempurna dengan didikan dan pengajaran daripada mak dn ayah..terima kasih sekali lagi ku ucapkan utk pengorbanan mrk bwat selama nie..ak bjanji akan ku tunaikan segla aper yg mereka inginkan..tapi SATU HARI NANTI.....insyaallah....emmMM..namuN jauh disudut hati aku terasa seperti hidup ini kadang-kadang membuatkan ak trase buntu..terase seperti aper yang ak buat sumernyer xseperti aper yg ak jangkakan..xtaw lahh..kadang-kadang bwat ak termenung sorg diri...memikirkan knp terlalu byk cabaran dn rintangan yg perlu ak lalui utk tempuhi hidup ini...kenapa terlalu berat sgt utk ak rungkai kan sgla mslah kt dunia nie..kenaper harr?? kenaper ak rsekan hidup ini seperti xd ruang lg utk ak bnafas dengan lebih panjang..supaya ak dpt mghirup udara yg segar,aman,bersih...smpaikn satu mase trase sukar utk ak bwat keputusan yg melibatkan hidup dn masa depan..ya ALLAH..bntulah aku hadapi semua ini..tapi aper pon terjadi ak akui ak masih disini ...ak masih mampu tersenyum walaupun ak taw xsumer orang sekeliling aku memahami aper isi hati aku..bialah aper kater mereka ..yang penting ak xnk sumer orang bacer fikiran ak tntang dorg..bialah hanya tuhan tuhan yang tahu ..
selalu aku perhati sumer orang sekeliling xsama dengan perwatakan mereka sama ada dalam atau luaran..bagi aku mereka hanya pada luaran..tapi x sebaik dalaman.. biarlah setiap orang ader pandangan masing-masing..so xsalah aku judge mcm2..tapi ader satu yang ak xpuas hati..knperla biler orang happy..gelak2..senyum2 trus labelkan xd masalah..smpaikn bwat ak mcm xd hati dn perasaan ,ak sedar ak mnsia biase..tapi fikirlah perasaan jugak ..ak xkesah nk tegur ak ..tp bialah dgn cr yg btol..emm..actually ak akui mmg ak kdg2 selau happy2..gelak2..main2..salahkah aku!!??
.tapi jauh disudut hati ini ak punyai banyak masalah..msalah dgn kwn..masalah akademik..xtaw la..banyak la gk..smpai trase mls nk bfikir..so ak ambik inisiatif pergi latihan silat bagi hilangkan sumer masalah tu..bkn sumer orang sedar kenape ak bwat mcm tu...bukan ak suker2 nk bz kn diri aku..bukan ak suker jer nk gelak2..giler mcm selalu ak ngan kgkwn ..sumernyer sbbkn ak terlalu byk mslh dn telalu byk bnder yg ak kne pk kn utk hidup ini..dan ak rse tenang sgt2 biler dpt bz kn diri n terasa bebas sgt biler dpt gembirakan sumer org sekeliling ak wlupn terase mslh belum selesai.yang pasti ak nk truskan jua perjuangan ak yang masih belum selesai..mampukah aku?? br naik tahun 2 dah teumbang ambing..risau sangat xdapat catch up blek pointer ak nfinal nt.but,at least ak akn cube sedaya yg ak mampu.klu boleh ak nk pk psl blaja plak pasnie..dah xnk cmpur adukkn soal hati dn segala peribadi ak..bialah menjadi kubur hidupku.. yg penting ak masih disini..msih memegang title seorang mahasiswa yg berjaya insyallah..emm smpai disini sajer coretan aku dihari ini.idea pn da xxderk..so c u gain!!

3 comments:

sweetchemist said...

terharu yer....uhukuhuk....
tergaru pun ade jgk....hahahahaaa

Anonymous said...

bgus...usaha perlu dtingkatkan lg...
apa yg sya nmpk awk punya potensi..cuma perlukan bnyak latihan lagi....wakakakakakakakaka...
jgn mara aa....
aku ngarut je...
hehehehe

arm said...

wah...
panjangnyer citer...huhu
sume 2 dugaan untuk mendewasakn kite en..
papepon..
sebagai kawan, aku kn ttp disini klu ko perlukn pertolongn...
ok...
hehehe